Speciale STOPPEN MET ROKEN cursus ontwikkeld

Verras jezelf en stop met roken!

Verras jezelf heeft een speciale aanpak ontwikkeld om te kunnen stoppen met roken - zonder wilskracht!

 

 Stuur een e-mail en we mailen je onze speciale aanpak.

 

Stoppen met roken is stoppen met een jarenlange gewoonte.

Dat is net zoiets als veranderen van baan:

op zich hoef je er niet veel voor te doen om het te realiseren (gewoon geen sigaret opsteken),

maar tegelijk is het een ingrijpende verandering in je levensstijl en daarom toch heel moeilijk.

 

De eerste drempel om te nemen is al heel lastig: besluiten om aan de cursus te beginnen.

Als je genoegen beleeft aan een sigaret, voel je toch ergens weerstand tegen het idee hiermee te stoppen.

Zelfs je lijf protesteert. Ergens aan beginnen waarbij je het risico loopt dat je daarna die genoeglijke momenten met je sigaret niet meer hebt? Mooi niet!

 

Laat me je geruststellen. Deze cursus houdt daar rekening mee.

1. Het laat je alle vrijheid om te doen waar je zin in hebt; als je echt wilt roken, rook je.

2. Je geeft alleen de sigaretten op; al het andere, alle voordelen en genoegens die het roken je geven, die mag je behouden.

 

Het stoppen zal ook geen extra energie hoeven vergen. Je hoeft niks 'op te geven'. Je hoeft geen grote wilskracht op te brengen.

 

Wel zul je bereid moeten zijn de opdrachten uit te voeren. (Niet 100% en perfect, maar toch minstens 'half'.) Dat betekent aan tijdsbesteding: 1 uur per week en 5 à 10 minuten per dag.

 

Dit is geen wondermiddel of hocus-pocus. De eerste les leert je hoe het precies zit en waarom het werkt.

De aanpak is gebaseerd op een nieuw psychologisch/biologisch inzicht, dat helder en aansprekend wordt uitgelegd in de cursus.

 

Stoppen met een jarenlange gewoonte is net zoiets als veranderen van baan: op zich hoef je er niet veel voor te doen om het te realiseren, maar het is een ingrijpende verandering en daarom moeilijk te nemen beslissing. Deze beslissing kun je echter stapsgewijs en in alle rust nemen.

 

De cursus geeft je informatie en aanwijzingen voor een goede voorbereiding. Neem er de tijd voor. Ga je niet zenuwachtig maken door opeens het idee te hebben: "Nu moet het ook." Niet dus. Blijf vooral roken zolang je daar zin in hebt.

 

Jezelf verbieden te roken werkt niet. Het kan daardoor juist een obsessie gaan worden die nog moeilijker is af te leren.

 

Over de auteur: Pauline Schakenbos is bioloog en gedragsdeskundige en consulent bij Boog consult.

Hoe je volgens ons het gemakkelijkst kunt stoppen?

Stuur een e-mail en we mailen je onze speciale aanpak.